Lubelskie Towarzystwo Pszczelnicze
Strona główna / Archiwum aktualności

Archiwum aktualności

Wzrost cen miodu (2008-05-22)

środki owadobójcze

Nowe ceny miodu w EU

Drastyczny wzrost cen miodu w Niemczech ...

W związku z ogromnymi stratami w pasiekach niemieckich ceny miodu na ryku już teraz wrastają dwukrotnie. Prasa niemiecka i telewizja prawie codziennie emitują programy informacyjne na temat problemu z wymieraniem pszczół. Pszczelarze oficjalnie oskarżają firmę BAYER za produkowanie środków owadobójczych dopuszczonych do sprzedaży przez niemiecki rząd. Mało tego niemieccy pszczelarze będą występować z roszczeniami w związku ze stratami w pasiekach. Dla wielu pszczelarzy taka sytuacja to być lub nie być. W wielu przypadkach straty sięgają nawet 90% stanu pasieki a tym samym problemy z egzystencją. Problem ten dotyczy całego kraju i wspólnoty europejskiej. Podobne starty zanotowane zostały w pasiekach włoskich, francuskich i austryjackich. Produkcja roślin na potrzeby ekopaliw doprowadziła do nadmiernego stosowania środków owadobójczych w celu osiągnięcia maksymalnych plonów.

Co dalej z pszczołami ... (2008-05-08)

pszczelarstwo dawne

Miodowa danina
Pierwotnie pszczoły były owadami leśnymi. Ale takimi musiały być, skoro wszędzie szumiała tu puszcza. Ich roje gnieździły się w dziuplach różnych drzew.

Dawniej pszczelarstwo musiało być bardzo dochodowe. W Mikołesce był pański ogród bartny, a stary sołtys Sołtysek w Nowej Wsi był dozorcą i musiał dozorować wszystkie barcie leśne. W setkach starych sosen, były dość wysokodziane barcie leśne. Ja sam ściąłem niejedno takie drzewo. Taki sposób był jednak bardzo uciążliwy, więc teraz barcie robi się w klocach dla lepszego dozoru. Hodowla pszczół była rozwinięta aż do roku wystąpienia zgnilca. Niektórym padły wszystkie pnie a z tym też chęć postarania się o nowe. Obecnie prawie nie ma już pszczół i teraźniejsza generacja nie jest tym zainteresowana. Poza Kummlerem i mną tylko dwóch właścicieli posiada parę uli, a jak stare pnie się rozwalą pszczelarstwo u ludzi upadnie. Czy robię na tym interes, czas pokaże. Tegoroczna sroga zima poczyni mi chyba sporo strat ; jeżeli przetrzymają dwa roje, będę zadowolony. Nie chcę robić na tym żadnych geszeftów, chcę się tylko tym zajmować.”

Wydawnictwo Pasieka i Życie Miodem Słodzone (2008-04-27)

promocja przez wydawnictwo pasieka

Wspieranie kampanii Życie Miodem Słodzone

Coraz więcej osób i firm przyłącza się do promocji miodu w naszym kraju. Juz za kilka tygodni przy wsparciu Wydawnictwa Pasieka bedzie możliwe zakupienie gadżetów reklamowych związanych z reklamą Polskiego miodu. Asortyment zadowoli każdego miodożercę i znajdzie on coś ciekawego dla siebie - będą to między  innymi:

  • koszulki
  • torby ekologiczne
  • kubki

Kolonie 2008 w Pszczelej Woli (2008-02-07)

Zapraszamy na kolonie letnie dzieci w wieku 7-14 lat, które będą się odbywały w Pszczelej Woli w dniach:

 

23.06. – 02.07.2008 r.  (10 dni) – „Mały Mistrz Pszczelarski” (dla dzieci które były uczestnikami  kolonii) – 300 zł
06.07.- 19.07.2008 r. (14 dni) -  „Mały Mistrz Pszczelarski” (dla dzieci które były uczestnikami kolonii) – 450 zł
20.07. – 02.08.2008 r. (14 dni) – „Mały Pszczelarz”  - 450 zł (dla dzieci, które przyjadą po raz pierwszy)

 


Termin, cena i miejsce kolonii dla dzieci które chcą uczestniczyć po raz trzeci we współnej zabawie podczas wakacji 2008 są w trakcie uzgadniania, prosimy o kontakt rodziców zainteresowanych.

 

pszczela wolapszczela wola

 

jazdy konnemały pszczelarz

Promocja produktów pszczelich (2008-02-06)

Program promocyjny ,,Życie miodem słodzone” wkroczył w decydująca fazę. Zadaniem programu jest zwiększenie konsumpcji miodu i dotarcie do jak największej rzeszy konsumentów. Poprzez szerzenie wiedzy o miodzie i produktach pszczelich jako naturalnych produktach dietetycznych chcemy wprowadzić miód do codziennego jadłospisu Polaków. Ukazując miód jako smaczny, naturalny produkt, niezbędny w codziennej diecie chcemy doprowadzić do zmiany jego postrzegania w taki sposób by nie był tylko sezonowym lekarstwem wykorzystywanym w okresie przeziębień czy infekcji. Realizując program promocyjny będziemy ukazać możliwości wykorzystania produktów pszczelich w kuchni, kosmetyce oraz dla celów zdrowotnych.

życie miodem słodzone

Życzenia Świąteczne i Noworoczne (2007-12-16)

ekologia

Wesołych i Zdrowych Świąt Bożego Narodzenia 2007

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2008

Promocja miodu polskiego (2007-12-11)

Logo

PROGRAM PROMOCYJNY ŻYCIE MIODEM SŁODZONE

Zatwierdzony przez Komisję Europejską projekt opiewa na wartość ponad 2,5 mln złotych.
Celem programu promocyjnego jest doprowadzenie do wzrostu popytu na rynku miodów oraz produktów pszczelich.

1 2 3 4 5 6 7


Przejdź do bieżących aktualności