Lubelskie Towarzystwo Pszczelnicze
Strona główna / Promocja produktów pszczelich

Promocja produktów pszczelich

STOWARZYSZENIE PSZCZELARZY ZAWODOWYCH
PSZCZELA WOLA  9, 23-107  PSZCZELA WOLA
Tel. +48(081) Tel. +48(081) 5628076 wew. 29,
Prezes+48 501 266 623, Wiceprezes+48 507 050 133,
pszczelarze.zawodowi.pl  

Pszczela Wola, dnia 10.02.2008 r.





ZACHĘCAMY DO UDZIAŁU W LOKALNYCH DZIAŁANIACH PROMUJĄCYCH PRODUKTY PSZCZELE

Program promocyjny ,,Życie miodem słodzone” wkroczył w decydująca fazę. Zadaniem programu jest zwiększenie konsumpcji miodu i dotarcie do jak największej rzeszy konsumentów. Poprzez szerzenie wiedzy o miodzie i produktach pszczelich jako naturalnych produktach dietetycznych chcemy wprowadzić miód do codziennego jadłospisu Polaków. Ukazując miód jako smaczny, naturalny produkt, niezbędny w codziennej diecie chcemy doprowadzić do zmiany jego postrzegania w taki sposób by nie był tylko sezonowym lekarstwem wykorzystywanym w okresie przeziębień czy infekcji. Realizując program promocyjny będziemy ukazać możliwości wykorzystania produktów pszczelich w kuchni, kosmetyce oraz dla celów zdrowotnych.
Naszym celem jest zmiana przekonań konsumentów i doprowadzenie do sytuacji w której miód zagości na stałe na naszych stołach a poprzez pokazanie jego walorów zwiększy się sprzedaż miodu co wpłynie w efekcie na poprawę sytuacji ekonomicznej każdego pszczelarza.
Dnia 06.02 2008 w Zamku Ujazdowskim w Warszawie w Quchni Artystycznej p. Marty Gessler odbyła się konferencja prasowa związana z tym programem promocyjnym. Były na niej poruszane najistotniejsze zagadnienia związane z miodem i jego promocją. Został tam zaprezentowany po raz pierwszy telewizyjny spot reklamowy, który aktualnie w różnych programach telewizyjnych promuje miód z NASZYCH pasiek (czas emisji spotów i godziny przesyłamy w załączniku). Jak Państwo zauważyliście w reklamie telewizyjnej pokazujemy najbardziej popularny słoik używany przez polskiego pszczelarza i promujemy miód od NASZYCH pszczół, wiec można powiedzieć, że przekaz jest czytelny i jednoznaczny.
Częstotliwość reklam telewizyjnych uzależniona jest od funduszy jakimi będziemy dysponować. A więc zależy to także od Państwa zaangażowania i środków zgromadzonych dzięki Waszemu wsparciu na specjalnym koncie Stowarzyszenia.
Kampania reklamowa „Życie miodem słodzone” mogła do chwili obecnej być realizowana tylko dzięki wsparciu finansowemu członków Konsorcjum utworzonego dla potrzeb kampanii. Konsorcjum utworzonego z polskich firm pszczelarskich oraz osób fizycznych. Uzyskane w ten sposób pieniądze są jednak niewystarczające. Konieczne było także zaangażowanie funduszy członków Stowarzyszenia, pieniędzy pochodzących z wpłat pszczelarzy i organizacji pszczelarskich oraz z kredytu bankowego. Kredyt ten zaciągnęło Stowarzyszenie dla potrzeb kampanii. Ciągle jednak posiadane przez Stowarzyszenie środki nie gwarantują w pełni zrealizowania całej kampanii reklamowej.
Równolegle z reklamą telewizyjną i prasową, będziemy przez cały miesiąc luty i marzec organizować we większych ośrodkach miejskich konferencje prasowe na temat promocji miodu oraz produktów pszczelich - do współuczestniczenia w nich serdecznie Państwa zapraszamy.
Organizatorami tych konferencji będą członkowie Konsorcjum oraz naszego Stowarzyszenia.


Planujemy by były to spotkania pszczelarzy (liderów} z dziennikarzami, władzami lokalnymi, autorytetami znającymi zagadnienia i walory zdrowotne, dietetyczne miodów oraz produktów pszczelich. Chcemy w ten sposób wykorzystać materiały i hasła kampanii a także moment emisji spotów reklamowych by reklamować rodzimych pszczelarzy i ich produkty. Myślę że jest to jedyna okazja, która już się szybko nie powtórzy - gdzie możemy przy jednym ogniu upiec dwie pieczenie i możemy skutecznie zapromować i miód, i swój region.
Organizacja takiej konferencji nie jest trudna. Potrzeba trochę chęci i kilku zapaleńców, którzy wynajmą salę lub skorzystają z pomieszczeń sal miejskich czy urzędów gdzie zorganizują konferencję. Należy pamiętać aby konferencja tak odbyła się w dogodnym ogólnie dostępnym miejscu co da efekt masowej imprezy. Na konferencji powinno się znaleźć stoisko z produktami pszczelimi, - gdzie będzie można także degustować miody i może warto zorganizować pokaz wyrobu świec lub inne atrakcje które dodadzą niezapomnianych wrażeń.
Należy pamiętać aby dużo miejsca poświęcić rodzinie pszczelej jako niezbędnemu czynnikowi ekosystemu oraz ukazać korzyści jakie przynosi pszczoła środowisku jako główny zapylacz.
Pamiętajmy także by nie powtórzyć błędów o słynnej ,,poznańskiej” antyreklamy miodu    z końca lat osiemdziesiątych kiedy to Prezes Spółdzielni krytykując na łamach mediów innych doprowadził do załamania się rynku i sam miał ogromne problemy ze sprzedażą.
Pomysłów może być wiele, ale wszystko zależy od naszych chęci i zaangażowania.

Nie stójmy z boku, nie czekajmy by inni zrobili wszystko za nas i nie narzekajmy gdy inny miód sprzedaje się dobrze w sytuacji gdy sami nic nie zrobiliśmy .
Na sukces trzeba zapracować dlatego-. ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY

Następujące miasta już przystąpiły do organizowania konferencji regionalnych na swym terenie:
POZNAŃ, LUBLIN, KRAKÓW, ŁÓDZ, BIAŁYSTOK, OLSZTYN, TORUŃ, KATOWICE

Pszczelarze informują nas, że chętnie popierają naszą promocję miodu i dokonali już wpłat do swoich związków na wsparcie Kampanii. W wielu przypadkach środki te do nas nie dotarły. Daje to dużo do myślenia i zastanawia kto dla jakich celów zamierza je użyć?
Dlatego dziękujemy bardzo związkom, organizacjom i firmom, które zrozumiały ten szczytny cel kampanii i wsparli ją przelewając fundusze na specjalne konto Stowarzyszenia. Konto kampanii reklamowej miodu, konto tych którzy widzą potrzebę wsparcia tego programu promocyjnego:

,,ŻYCIE MIODEM SŁODZONE” nr konta   06 1500 1298 1212 9004 1224 0000

Wszystkich, którzy chcieliby uzyskać więcej informacji na temat programu, podzielić się wnioskami, spostrzeżeniami, zasięgnąć informację na temat przepływów finansowych, oraz uzyskać materiały promocyjne dotyczące, organizacji lokalnych konferencji prosimy o kontakt:

1.z członkami Zarządu Stowarzyszenia:
Zbigniew Pęcak        0501 266 623, zbigniew.pecak@wp.pl
Piotr Mrówka        0507 050 133, pmrowka@post.pl

2. z Dyrekcją CKP PSZCZELA WOLA  . 081/ 562 80 76

Więcej informacji możecie Państwo uzyskać także w Internecie na stronie www.zyciemiodemslodzone.info



                        Z poważaniem: Prezes  Zbigniew Pęcak
                        STOWARZYSZENIE PSZCZELARZY ZAWODOWYCH